חקירת הבוס שלי – מי יכול לעזור?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

יחסי עבודה תקינים בנויים על רמה גבוהה של אמון בין המעסיק לבין העובד. במרבית המקרים, הפרות אמון מגיעות מצידו של העובד, והמעסיק הוא שנאלץ לנקוט בצעדים משמעתיים (ולעיתים אף משפטיים) כנגד עובד שמתנהג בצורה לא ראויה. עם זאת, מה ניתן לעשות במצב שבו דווקא המעסיק הוא זה שמתנהג בצורה לא ראויה?

 

לפני שפונים לגורם מקצועי – כדאי לבסס את החשדות שלכם

אם אתם חושדים שהמעסיק שלכם פועל בצורה לא חוקית, מסתיר מכם מידע רלוונטי, משתמש בכם לצרכים לא ראויים ושאינם מותאמים לתפקידכם, או מבצע פעולה כלשהי שנראית לכם חשודה ותמוהה – מומלץ לברר את החשדות היטב לפני שפונים איתם הלאה לגורם מקצוע.

תוכלו, למשל, להתעניין עם העמיתים שלכם לעבודה האם הם רואים את המציאות כמוכם, והאם גם הם חווים את אותה ההתנהגות מצד המעסיק. מומלץ גם לבדוק היטב בחוזה העבודה ובחוק האם הפעולות שהמעסיק מבצע חורגות מגדר הרגיל, החוקי והמקובל – או שמא הוא נוהג לפי החוק ובהתאם לחוזה העבודה.

במידה ויש הסכמה גורפת על כך שההתנהלות אינה תקינה, ומצאתם כי היא אף מנוגדת לחוק או לחוזה העבודה שלכם – ניתן יהיה להמשיך ולחקור לעומק.

 

החשד מבוסס? חוקר פרטי יפתור לכם את הבעיה

הדרך הטובה ביותר בה תוכלו לקבל את כל המידע והראיות לכך שהמעסיק שלכם מתנהל בצורה בלתי תקינה וראויה, היא לשכור את שירותיו של חוקר פרטי (כן, ממש כמו בסרטים מהוליווד – החוקר יפצח כל תעלומה!).

 

למה כדאי לשכור חוקר פרטי?

החוקר הפרטי מצויד באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וברשותו שיטות ויכולות חקירה ששמורות לאנשי מקצוע מיומנים בלבד. החקירה מתנהלת בצורה סמויה בלבד – כך שהמעסיק לא יוכל לדעת שהוא נחקר. לצורת חקירה זו יש מספר יתרונות בולטים – המעסיק לא ישנה את התנהגותו בעקבות הידיעה כי הוא מושא לחקירה, וכן הוא לא יוכל לאיים עליכם בפיטורים בעקבות החקירה.

לאחר שלחוקר יש די ראיות שמאששות את החשדות כנגד המעסיק, הוא יעביר את תוצאות החקירה אליכם, על מנת שתוכלו להחליט מה ברצונכם לעשות.

 

מקרים בהם מדובר בעבירה פלילית או הפרת חוק

חשוב לדעת שייתכנו מקרים בהן ההתנהגות הלא נאותה של המעסיק עולה לכדי התנהגות פלילית או עבירה על החוק – למשל, אם מדובר בהטרדה מינית של אחד או של כמה מהעובדים, הלנת שכר או אי תשלום של כל השכר המגיע לכם, הפרה של זכויות העובד שלכם ועוד. במקרים אלו, תוכלו לפנות לעורך דין על מנת להגיש תלונה כנגד המעסיק.

אם אתם מעוניינים לשכור את שירותיו של חוקר פרטי מקצועי ומיומן, או לראות באילו נושאים נוספים החוקר הפרטי יוכל לסייע לכם – היכנסו לאתר החוקרים הפרטיים ותוכלו להתרשם בעצמכם מהעבודה החשאית והיעילה של החוקרים.

 

בוס