למה חברת הביטוח שלכם מסרבת לשלם את התביעה?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

משלמים דמי ביטוח מידי חודש? סומכים על חברת הביטוח שתישא בעלויות במקרה שתהיו מעורבים באירוע ביטוחי? כדאי שתחשבו שוב. במקרים רבים חברות הביטוח עושות הכל כדי להימנע מתשלום תביעות ביטוח בדיוק בשלב בו אתם זקוקים להן יותר מכל. להלן נפרט על מספר נקודות שחשוב שתדעו כדי להתמודד נכון עם חברת הביטוח שלכם וכיצד תוכלו לפעול על מנת לקבל את הפיצוי לו אתם זקוקים.

 

מהי תביעת ביטוח?

כלקוחות של חברת ביטוח, המבוטחים כרוכים בקשר חוזי מול חברת הביטוח. קיימים ביטוחים מסוגים שונים – הבולטים שבהם הם ביטוח רכב, ביטוח בריאות וביטוח חיים. קיימים ביטוחים רבים אחרים כמעט לכל תחומי החיים.

חוזה הביטוח נערך באמצעות פוליסה המהווה הסכם על כל התנאים בהתקשרות  בין המבוטח לחברת הביטוח, ובין השאר הכיסוי והפיצוי,  במידה ויתקיים אירוע ביטוחי. ככל שמתרחש אירוע כזה, יש צורך להגיש תביעת ביטוח נגד חברת הביטוח על מנת לקבל שיפוי בהתאם לפוליסה.

 

מהו אירוע ביטוחי?

אירוע ביטוחי הוא התממשות הסיכון הגלום בביטוח. נניח שהביטוח הוא ביטוח רכב – תאונת דרכים תהיה אירוע ביטוחי. בביטוח בריאות – ניתוח או בעיה רפואית משמעותית יהוו אירוע ביטוחי המצדיק את הפעלת הביטוח.

בביטוח חיים, מותו של המבוטח יהיה אירוע ביטוחי בגינו אמורה לספק חברת הביטוח הגנה למבוטח. הבחינה תהא – האם קיימת התאמה בין תנאי הפוליסה לאירוע הביטוחי שהתקיים. אם כן, יתקבל פיצוי ללא דיחוי. אם לא, תבקש חברת הביטוח שלא לשלם, שכן תטען כי מדובר בהפרת החוזה בין הצדדים.

 

מהם השלבים לאישור תביעת ביטוח לאחר מקרה ביטוחי?

השלב הראשון הוא הגשת תביעה לחברת הביטוח. תביעה תוגש בצירוף כל המסמכים בהתאם לדרישות חברת הביטוח. בשלב הבא, חברת הביטוח תברר את מהות התביעה ותקבל החלטה באשר למידת ההתאמה בין התביעה לכיסוי הניתן בפוליסת הביטוח. במידה והתביעה תאושר – ישולמו למבוטח כספים בהתאם למוסכם בפוליסה. במידה ויש למבוטח השגות בקשר להחלטת חברת הביטוח – ניתן להגיש ערעור לחברת הביטוח ולאחר מכן לבית המשפט.

 

כיצד חברות ביטוח פועלות על מנת להימנע מתשלום?

חברות הביטוח דוחות תביעות מטעמים שונים. אי התאמה לפוליסת הביטוח, התיישנות, מקרה בו האירוע הביטוחי נובע ממצב שהחל לפני תחילת הביטוח ומטעמים נוספים. חשוב לציין, כי הצדדים מצויים במצב של ניגוד אינטרסים – בעוד חברת הביטוח שואפת להימנע מתשלום, הלקוח זקוק מאוד לתשלום, והסתמך עליו עת שילם עבור הביטוח ממיטב כספו.

 

חשיבות ייעוץ משפטי מתאים של מומחים בתחום הביטוח

עורך דין המומחה בדיני ביטוח יכול לסייע בידכם לקבל תשלום פיצויים גם במקומות בהם חברת הביטוח מבקשת לדחות את תביעתכם. מדובר בתחום שרובו ככולו רצוף "אותיות קטנות" ונדרש ניסיון על מנת להתמודד מול חברת הביטוח. חשיבות גדולה לייצוג משפטי קיימת אם מבקשים להגיש ערעור נגד חברת הביטוח.

למה חברת הביטוח שלכם מסרבת לשלם את התביעה?