זכויות ילדים חולי סרטן – הזכויות המגיעות לכם שכדאי שתכירו

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות הקשות ביותר והיא קשה עוד יותר כאשר מדובר בילדים הלוקים במחלה בגיל כל כך צעיר. מעבר להתמודדות הקשה במאבק במחלה עצמה, מוצאים את עצמם ילדים חולי סרטן והוריהם במאבק למול קשיים רבים ופגיעה בשגרת החיים. על מנת להקל את ההתמודדות, קיימים מספר זכויות וזכאויות שמטרתן להקל על הילדים החולים ועל ההורים השותפים למאבק.

 

מענקים וגמלאות

מחלת הסרטן עלולה לפגוע בגופו של הילד וביכולותיו המוטוריות באופן זמני או לזמן קבוע, ובכל מקרה תפגע בגוף באופן שיגרום לילד לנכות במשך המחלה. היות וילדים חולי סרטן יקבלו לרוב הכרה של 100% נכות, יהיו זכאים לקצבה חודשית. במידה ובשל המחלה הילד סובל ממוגבלות הפוגעת ביכולת הניידות שלו, זכאים גם לקבל גמלת ניידות חודשית עבור תחבורה. את הגמלה יש לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי.

מעבר לגמלאות מביטוח לאומי ולכסף שיכולים לקבל בסיוע לילד החולה, זכאים ההורים לילדים חולי סרטן להלוואה לרכישת דירה במידה והם מחוסרי דיור, השתתפות בשכר דירה ממשרד השיכון עבור מחוסרי דיור החיים בשכירות ותוספות נוספות על מנת לסייע להם כלכלית. לפרטים נוספים על הזכויות המגיעות לכם ובירור לגבי סיוע משפטי בהשגת זכויות אלה, ניתן לפנות לאתר – https://www.allrights.co.il.

 

הקלות מס והטבות

הורים לילדים חולי סרטן זכאים גם למענקים וסיוע כלכלי, אבל גם להקלות והטבות שיסייעו להם לצמצם הוצאות שעלולות להיות מרובות יותר כאשר הילד חולה במחלת הסרטן המצריכה טיפולים רפואיים רבים. הזכאויות כוללות: שתי נקודות זכות במס הכנסה – משמעותן הקלות בתשלומי מס הכנסה; הנחה בתשלום הארנונה; הנחה בכל הקשור בתשלומי טלפון לרבות – דמי התקנה, דמי שימוש בטלפון, יחידות מניה והעתקה של קווים; פטור בתשלום מס על פירעון של קופות גמל וקרנות; הנחה עבור מס רכישה; פטור מתשלום אגרת רישוי רכב (במידה ולילד החולה בעיית ניידות ונקבעו אחוזי נכות לניידות).

 

תו נכה לילדים חולים

כאמור, מחלת הסרטן עלולה לגרום לפגיעה במוטוריקה של הילד החולה אשר עלולה להוביל אותו למוגבלות בניידות. ילדים חולי סרטן אשר סובלים ממוגבלות זו זכאים לקבל תו נכה. התו הנכה נועד על מנת להכיר במוגבלות שלהם ולהקל על חייהם ועל חיי הוריהם. על מנת לקבל את התו הנכה יש לפנות למשרד הרישוי ולהציג אישור רופא מלשכת הבריאות המחוזית, כתב בקשה, צילום של רישיון הרכב ושל רישיון הנהיגה של ההורים לילד הנכה ודו"ח מעודכן המתאר את המצב התפקודי של הילד.

 

ימי מחלה עבור ההורים

ילד החולה בסרטן ימצא במשך זמן רב בטיפולים רפואיים ויצטרך את ההורים שלו לצידו. על מנת לאפשר להורים להיות לצד ילדיהם החולים, ניתנת האפשרות לקבל בין 90 ל-110 ימי מחלה שנתיים ממקום העבודה.

יְלָדִים