מהן ההשלכות המשפטיות של אבחון שגוי?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

החיים הם ללא ספק בלתי צפויים, והקלישאות כגון "רק בריאות", "בריאות מעל הכול", הן הנכונות ביותר. במהלך מסע חיינו אנו מבצעים בדיקות שגרתיות, מקבלים הפניות למומחים שונים ומצפים לקבל את האבחון המקצועי הטוב ביותר על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם כל מה שעלול להגיע. אך אבחון שגוי עלול להיות בעל השלכות הרות גורל עם תוצאות בלתי הפיכות, וחשוב להכיר את הזכויות המשפטיות הנגזרות מכך. 

 

משבר אמון

כאשר אנו ניגשים אל רופא המשפחה או מופנים למומחה לצורך אבחון רפואי, אנו שמים את מבטחנו באיש המקצוע שעומד מולנו, מתוך נקודת הנחה די מבוססת שיאבחן את המצב בצורה מדויקת, שכן האבחון יקבע את דרך ההתמודדות של המצב הרפואי.

אבחון שגוי עשוי במקרים מסוימים להביא להשלכות הרסניות כמו קבלת תרופות אגרסיביות שלא לצורך, כניסה לטיפולים קשים ובמקרים קיצוניים גם יעשה את ההבדל בין חיים למוות של מטופל. אבחון שגוי הוא דוגמה לרשלנות רפואית. לכן, במידה ונפלתם קורבן לרשלנות רפואית, מומלץ להיוועץ ללא דיחוי עם עורך דין מנוסה בתחום, למשל עורך דין רשלנות רפואית באבחון כפיר דיין.

 

הוכחת מידת הנזק

רשלנות רפואית היא תחום הכולל בתוכו מגוון תרחישים, כמו אבחון רפואי שגוי, רשלנות רפואית בעת תהליך כירורגי וחוות דעת שגויה, כאשר המשותף לכל אלו הוא הקשר הסיבתי בין מידת הנזק שנגרם למטופל ובין הטיפול המקצועי שקיבל מהרופאים הנחשדים ברשלנות. כאשר מדובר ברשלנות רפואית, מבחינה משפטית יש להוכיח שמדובר באבחון שגרם נזק שלא היה נגרם אלמלא האבחנה הלקויה.

 

הקשר בין הנזק לרשלנות

לאחר שהוכח שאכן נגרם נזק למטופל כתוצאה מאבחון שגוי, על מנת להגיש תביעה לקבלת פיצויים, יש להוכיח את רכיב הרשלנות. כלומר, להוכיח שהצוות הרפואי התרשל בתפקידו, בין אם פעל שלא כמצופה ממנו, פעל באיחור או פעל בצורה שגויה, על אף הנתונים שהובאו בפניו.

 

גובה הפיצויים כגודל הנזק

במידה ואכן הוכח מעל לכל ספק סביר הקשר הסיבתי בין גרימת הנזק לרשלנות הצוות הרפואי, יש לנסות ולהעריך את גובה הפיצויים כאשר כל מקרה לגופו. במידה ומדובר באבחון מאוחר של מחלת הסרטן למשל, מדובר בהשלכות הרסניות, פיזית ונפשית- הפיצויים יכולים להגיע למאות אלפי שקלים.

במקרה קיצוני זה ייתכן וכבר מאוחר מכדי להציל את המטופל, ואם אכן הוא לא הופנה בזמן למומחים הרלוונטיים או לביצוע הבדיקות הנדרשות, יקבל את סכום הפיצויים המקסימלי. במידה ואכן נפגעו אנושות סיכויי ההחלמה של המטופל כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון, יישא המוסד הרפואי בו טופל המטופל בהוצאות וההשלכות.

 

בדקו את המגיע לכם

קורבנות של רשלנות רפואית מוצאים את עצמם מיואשים, מותשים וכואבים, במיוחד כאשר מדובר באבחון שגוי של אדם בריא שנאלץ לעבור גיהינום שלא לצורך. על אף התשישות, יש להבין אם אכן יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית ולפעול ללא דיחוי, יחד עם עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומקצועי.

עורך דין רשלנות רפואית