לאילו מזיקים כדאי לבצע הדברה?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

בכל תקופה בהיסטוריה נלחם האדם במזיקים שונים שחדרו למרחב הביתי והחקלאי שלו. סביר להניח שכל אחד מאיתנו עשוי להתמודד עם מזיק כזה או אחר במהלך חייו וכנראה שיותר מפעם אחת. לא תמיד ברור לנו האם כדאי להזמין מדביר מקצועי בכדי להתמודד עם מטרד זה או אחר, לכן בכתבה לפניכם ננסה לעזור לכם להחליט מתי קוראים למדביר מקצועי ומתי אפשר לנסות לפתור את הבעיה לבד.  

 

מעט על הדברת מזיקים

הדברת מזיקים מהווה תחום בעל חשיבות רבה לרמת החיים שלנו. מזיקים עלולים לגרום לנזקים שונים, הן בפן הכלכלי והן בפן הבריאותי. קיימים  3 סוגי הדברה נפוצים בשוק בישראל והם ההדברה הכימית, ההדברה הביולוגית וההדברה האקולוגית. לכל אחת משיטות אלה יש יתרונות וחסרונות שייחודיים רק לה. ניתן להעמיק באתרים שונים לעוד מידע בנושא הדברה מזיקים.

 

ההשלכות השליליות של הדברת מזיקים

להדברת מזיקים יש השלכות שליליות שונות. כך לדוגמא, ישנם סוגי הדברה בהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים שעלולים להזיק לבריאות בני האדם שנמצאים באזור ההדברה. הדברה, בעיקר זו הנעשית באמצעים כימיים, מחסלת את המזיקים – מה שאינו רצוי כלל מבחינה אקולוגית.

הדברה עלולה לגרום  גם לנזק פיזי לחפצים ולרהיטים הקיימים בבית, אך נזק זה אינו שכיח והוא מתרחש בדרך כלל כתוצאה מרשלנות של המדביר או של מקבלי השירות.

 

מעט על סוגי ההדברה השונים

כאמור, ישנם 3 סוגי הדברות שנפוצים כיום בשוק:

1 – הדברה כימית שהיא גם ההדברה הנפוצה והיעילה ביותר, היא גם בעלת המסוכנות הגבוהה ביותר לגרימת נזק לבעלי חיים ולבני אדם.

2 – הדברה ביולוגית מתאימה בעיקר לשטחים חקלאיים ולכן היא פחות רלוונטית לענייננו.

3 – הדברה אקולוגית היא אמנם פחות אפקטיבית מהדברה כימית, אך היא גם בעלת מסוכנות נמוכה ממנה, והאפקטיביות שלה בבתים גבוהה לאין שיעור מההדברה הביולוגית.

 

אילו מזיקים כדאי להדביר?

במידה והמזיקים שהתנחלו לכם בבית גורמים נזקים בריאותיים, פוגעים לכם ברמת החיים או גורמים לנזקים כלכליים יום יומיים, כדאי בהחלט לשקול הזמנה של מדביר מקצועי בהקדם האפשרי. עלותו של מדביר מקצועי שווה את היתרונות שיש בחיים ללא מזיקים. לעומת זאת מזיקים שאינם גורמים את הנזקים המפורטים לעיל, לא מצריכים טיפול דחוף במיוחד ולכן אפשר לנסות לטפל בהם בכוחות עצמכם, וזאת באמצעיים ביתיים שאפשר למצוא בסופר הקרוב לביתכם.

 

 סיכום – חיה ותן לחיות

הדברת מזיקים בצורה הנכונה היא חשובה מאוד ויכולה להיות בעלת השלכות חיוביות על החיים שלכם ושל הסובבים אתכם ברמה גבוהה מאוד. לכן חשוב מאוד להבין מתי כדאי לבצע הדברה באמצעות מדביר מקצועי ומתי אפשר לנסות לטפל בבעיה בעצמכם. במידה ואתם חווים נזקים משמעותיים ויום יומיים – זה הזמן להזמין מדביר מקצועי ויפה שעה אחת קודם.