דיבור מיני בוטה – האם נחשב הטרדה מינית?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

יצא לך לשמור דיבור מיני בוטה במקום העבודה, באקדמיה או בחוגים מקצועיים אחרים סביבך? ייתכן שזו הטרדה מינית. ההמלצה לכל אחת ואחד שנתקלים בדיבור מיני בוטה היא לנסות לבקש מהדובר/ת להפסיק זאת. אם זה בלתי פוסק, והינך חווה הטרדות מתמשכות ודיבורים לא נעימים סביבך בפן המיני לאורך זמן – זו העת לפנות לאיש מקצוע שיוכל לעזור לך להשיג צדק בעניין.

 

דיבור מיני בוטה במקום העבודה

בעת שהותנו במרחבים מקצועיים כמו מקום העבודה או מקום הלימודים, נפתח מפעם לפעם קשרים חברתיים כלשהם. הכורח בלעבוד במקום עבודה עם אנשים נוספים או להגיע לשיעורים פיזיים באוניברסיטה או במכללה דורשים מאיתנו התערבות חברתית כלשהי.

אותן אינטראקציות חברתיות לרוב יהיו על הפן הטוב והנעים ביותר, אבל לא תמיד זה המצב לצערנו. לא פעם אנחנו נחשפים וחווים דיבור בוטה, מיני ולא נעים שמגיע מאחד האנשים בסביבה שלנו, בין אם אלה קרובים אלינו או לא. לא היינו רוצים לקחת בזה חלק, ולא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות וכיצד לפעול.

דיבור מיני או בוטה לא נעים ילווה את הצד השני בתחושת גועל, אי נוחות ורצון לברוח. האנשים הנפגעים ימצאו את עצמם מתרחקים ממקומות חברתיים בהם המטריד נמצא ויימנעו מלהיות באותו חלל עם אותו האדם. במידה ואת מרגישה מוטרדת מדיבור מיני ובוטה, הטרדה מינית עורך דין דורון ויינרייך יכול לעזור ולייעץ לך באופן המקצועי ביותר.

 

מה נחשבת הטרדה מינית?

הטרדה מינית מתבטאת בפגיעה בכבוד האדם, בבחירות שלו, בפרטיותו האישית ובזכותו לשוויון. הטרדה מינית מתבטאת בכמה אופנים ולא תמיד תבוא לידי ביטוי בצורה הרגילה והקלאסית אותה אנחנו מכירים. שכן זה יכול להתבטא בדיבור בוטה, לא נעים ומיני ויכול להידרדר עד לביזוי מילולי והשפלה המתבצעת על רקע מיני.

הפסיקה במדינת ישראל מנסה לקבוע מה הוא חיזור לגיטימי ומה עובר את הגבול והופך כבר להטרדה. במקרה של החוק, במידה ואת חשה מוטרדת, עלייך לבקש מהמטריד להפסיק לפחות פעם אחת.

במידה ואותם האקטים הפוגעניים והלא נעימים לא פסקו, זוהי כבר לפי הגדרת החוק הטרדה מינית. כל אקט של המשכיות של אותה ההטרדה והקצנה שלה באמות מידה שונות רק הופכות את ההטרדה ליותר ויותר עמוקה וקשה ואף יכולה להגיע לעיתים למקרים של תקיפה.

 

מה ניתן לעשות במקרה של הטרדה מינית?

במקרים של הטרדה מינית ניתן לפנות לאיש מקצוע שיעזור לך להגיש תביעה אזרחית או תלונה פלילית במשטרה. תביעה אזרחית בבית משפט יכולה להעניק לך פיצויים עד גובה של 120,000 שקלים וזה יתקיים במסגרת משפט אזרחי ללא כל קשר להליך הפלילי. במקרה של הגשת תלונה במשטרה, נאספים עדויות וראיות נוספות ולאחר מכן המשטרה מחליטה האם לפתוח בהליך משפטי פלילי כנגד המטריד.

עורך דין להטרדה מינית