עשה ואל תעשה בביטוח המשכנתא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

ביטוח המשכנתא הוא בגדר חובה באם לוקחים משכנתא מהבנק.

בדומה לחוסר הידע של אנשים בתחום המשכנתאות, גם ביטוח המשכנתא עשוי להיות מסובך ולא ברור.

הנה כמה כללים בסיסים וחשובים שכדאי שתזכרו עוד לפני רכישת פוליסת הביטוח בעבור המשכנתא שלכם.

 

ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא סוג של תעודת הביטוח של הבנק לכך שההלוואה שהוא נותן ללקוח מסוים באמת תחזור אליו, גם אם יקרה משהו לחייו וגם אם יקרה משהו לנכס. במסגרת ביטוח משכנתא נדרש הלווה לרכוש ביטוח חיים וביטוח דירה על פי הנהלים, אלו גורמים לכך שאם הלווה ימות חברת הביטוח תשלם את מה שנותר למשכנתא (לפי תנאים מסוימים), ואם הדירה תפגע, חברת הביטוח תסייע מבחינה כלכלית לשקם אותה כך שהערך שלה לא ירד משמעותית.

 

עשה – התייעץ עם אנשי מקצוע

בעוד ביטוח נראה לנו יותר יומיומי מאשר משכנתא, עדיין מדובר בעסקה שבהחלט אפשר לצאת בה פראיירים ולאבד הרבה כסף רק בגלל חוסר ידע ובורות. על מנת לקבל יותר ודאות לכך שמקבלים עסקה באמת משתלמת, שלא משלמים סתם ומקבלים תנאים טובים, חשוב להתייעץ עם אנשים שמבחינים בתחום ויוכלו לשפוך יותר אור על מה כדאי לעשות ומי לבקש הצעה לפוליסה מתאימה.

 

אל תעשה – להתפשר על ביטוח מהבנק

אמנם זה נראה כמו פתרון מאוד נוח, לקחת משכנתא מבנק מסוים ואז גם לקחת את הביטוח מאותו הבנק וכך להתנהל מול גורם אחד, אך דווקא זה יכול להיות מאוד לא רווחי ומיטבי עבור הלקוחות. הבנקים יודעים שיש להם כוח בתחום ועל כן, לא תמיד מציעים את ההצעות המשתלמות ביותר. נסו לחפש הצעות אצל כל מיני חברות ביטוח, גם אם זה אומר שתצטרכו לעבוד מול גופים שונים וכביכול להתפזר מבחינה פיננסית.

 

עשה – בדקו מראש הצעות

אל תחכו לרגע האחרון עם רכישת ביטוח משכנתא, אלא התפנו למצוא הצעה טובה עוד בשלבי קבלת ההצעות מהבנקים. בגלל שאתם מחויבים ברכישת ביטוח משכנתא, כדאי שכבר תהיו עם כבר הצעות על השולחן עוד כשאתם מתדיינים על משכנתא עם כל מיני בנקים או גופים אחרים חיצוניים. השוואה בין הצעות יכולה לגרום לחברה אחת לשנות את הצעתה על מנת שתלכו איתה ולכן יהיה זה מיטבי עם תגיעו עם הרבה הצעות.

ביטוח משכנתא הוא חובה, אך חובה לא פחות להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להבין אילו חברות ביטוח מציעות הצעות משתלמות ומה הם בכלל תנאים טובים. כדאי לא להתפשר על ביטוח מהבנק ולחפש הצעות טובות יותר מחברות שאינן בנקאיות, למרות שזה יכול להיות מאוד נוח. בנוסף, אל תחכו לרגע האחרון עם מציאת ביטוח משכנתא איכותי ומשתלם, אלא חפשו את הביטוח המושלם עוד בשלבי חיפוש המשכנתא המושלמת.

חתימה על מסמך