ביטוח חובה, צד ג' ומקיף – מה חובה ומה רשות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

אין יותר כיף מאשר להיכנס לרכב החלומות שלכם, להדליק את המוסיקה ולנהוג עד שתגיעו ליעדכם.

אבל בכדי לעשות זאת בצורה הבטוחה ביותר, כמובן שתצטרכו גם להיות מבוטחים בביטוחי רכב שונים.

ביטוח חובה? אולי בכלל עדיף לבטח בביטוח מקיף? ומה עם ביטוח צד ג'? בואו נדבר על כל אלו.

מיליוני מכוניות נוסעות על הכבישים בישראל, מדי פעם גם מתרחשות תאונות כאלו ואחרות. לא ניכנס כרגע למספרים ולסטטיסטיקות של תאונות דרכים בישראל, אבל כן נציין כי מדובר בתופעה שהולכת וגוברת בשנים האחרונות. אם אתם מעוניינים לנהוג בבטחה ולדעת שאתם מכוסים מכל הכיוונים, ניתן לעשות זאת באמצעות הביטוח המתאים. אבל קודם כל, בואו נדבר על ביטוח חובה לרכבים, האם הוא באמת חובה על פי החוק? ומה בכלל ביטוח חובה מכסה?

 

כל מה שצריך לדעת על ביטוחי רכבים לרכב החדש שלכם

בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג רנו טראפיק או ברכב אחר, אתם צריכים להיות מבוטחים. קודם כל, אתם צריכים להיות בביטוח החובה, שהוא חובה על פי החוק. למעשה, גם אם הרכב שלכם לא נוסע על נתיבים עירוניים ובינעירוניים, אתם עדיין צריכים ביטוח חובה לרכב. קל וחומר כאשר מדובר למשל בטרקטורונים.

ביטוח חובה נועד לכסות את הנהג בפני פגיעות גוף ונזקים בריאותיים. בכל מקרה שבו מתרחשת תאונה וחלילה הנהג נפצע, ביטוח החובה אמור להיות שם בכדי לסייע בתשלומי טיפולים רפואיים שונים. יחד עם ביטוח החובה, שחובה בכל כלי תחבורה בארץ על פי החוק, יש לכם גם את ביטוח צד ה-ג'.

 

למה משמש ביטוח צד ג' והאם מומלץ לרכוש אותו?

ביטוח צד ג' נועד לבטח עלויות ונזקים אשר נגרמים לצד כלשהו בתאונה, שהוא לא הצד שלכם. ניתן דוגמה. נניח שאתם עומדים ברמזור ומישהו עם סקייטבורד נכנס בכם, נופל ושובר את רגלו. במקרים אלו, ביטוח צד ה-ג' ייכנס לפעולה ויהיה ניתן לתבוע את העלויות של הטיפולים הרפואיים ממנו.

בניגוד לביטוח חובה, ביטוח צד ג' הוא אינו חובה על פי החוק. יחד עם זאת שביטוח צד ג' הוא אינו חובה, הוא מומלץ ביותר וכדאי להיות מבוטחים בו. יחד עם ביטוח חובה וביטוח צד ג', כמובן שיש לכם גם ביטוח מקיף לרכבים, שהוא למעשה הכי מומלץ.

 

האם ביטוח מקיף יהיה מומלץ בעבור כל סוגי הרכבים?

חשוב להבין, ביטוח מקיף הוא אמנם הכי מומלץ, אבל הוא לא יהיה מומלץ ב-100% מהמקרים ועבור 100% מהמכוניות. למעשה, מכוניות מאוד ישנות שערכן הכספי הוא נמוך, בדרך כלל לא יצריכו ביטוח מקיף לרכבים. ביטוח מקיף מגן עליכם מפני רוב מקרי הנזקים השונים.

אפילו אם מדבר בהצפה של מים או בכוח עליון אחר, ביטוח מקיף ייכנס לתוקפו ויהיה אפשרי לתבוע את הנזקים מחברת הביטוח. יחד עם נזקים שנגרמים כתוצאה מכוח עליון, ביטוח מקיף גם מגן עליכם מפני מקרים של גניבה של רכבים, פריצה של רכבים ושריפות ברכבים.

 

ייעוץ בנוגע לרכישת רכבים חדשים במימון ותנאי ליסינג פרטי

אם נותרתם עדיין עם שאלות, אנחנו מזמינים אתכם לקבל ייעוץ בחברת קפיטל מוטורס. אמנם תפקידה של החברה הוא לא לייעץ בנוגע לביטוחי רכבים, אבל תוכלו לנסות להתייעץ עם מומחיה בעת רכישת רכב. כדאי לדעת, בסוכנות הרכבים של קפיטל מוטורס תוכלו למצוא את כל סוגי הרכבים הכי פופולאריים בכבישי ישראל כיום.

אם אתם מעוניינים ברכבים מאוד ייחודיים, או אפילו מעוניינים לייבא בייבוא מקביל רכב ייחודי, תוכלו לעשות זאת דרך קפיטל מוטורס. מעבר לרכבים משפחתיים חדשים, חברת קפיטל מוטורס גם משווקת רכבי יוקרה, רכבי ספורט, רכבי 4X4, רכבי מיני, סופר מיני ועוד.

 

האם אפשר לקבל הוזלות בביטוח בעסקת ליסינג פרטי?

שאלת השאלות – האם כדאי לרכוש רכב בליסינג פרטי? ואם כן, האם תקבלו הוזלה בעלויות הביטוח? קודם כל, אם יש לכם את האפשרות לרכוש רכב ללא פריסת תשלומים, כמובן שיהיה עדיף. אם לא, אזי ליסינג פרטי יהיה הפתרון בשבילכם.

שנית, דרך חברת קפיטל מוטורס תוכלו גם לרכוש פוליסות ביטוח בעלויות מוזלות מאשר מחירי השוק הממוצעים. צריכים סיוע נוסף? מומחי חברת קפיטל מוטורס זמינים לפנייתכם.

 

יד ורכב