באיזה מידת עשייה צריך להגיש פיקניה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

שלא תעיזו להגיש אותי וול דאן!

נכון, לרוב צליית הפיקניה תתבצע על המנגל, אך ניתן לצלות ולבשל אותה בכל מיני וריאציות שונות. ניתן לצלות אותה בצלייה איטית, כמו הברזילאים, על מוט מסתובב ולחתוך ממנה פרוסות תוך כדי בישול, ה"שווארמה" הברזילאית. בנוסף, ניתן לצלות אותה במנגל כנתח שלם או לחתוך לחתיכות ולשים על שיפודים, אך אם בחרתם בצלייה כנתח שלם, תצטרכו לקחת בחשבון שהזמנים יהיו ארוכים יותר.

צורה נוספת לבישול פיקניה, היא במעשנה, ניתן לתבל את הנתח ולהניח אותו למספר שעות לעישון, מומלץ מאוד. ניתן לבשל את הפיקניה גם בתנור, כרוסטביף, מעטפת השומן שלו תהפוך את הנתח לעסיסי ומושלם. לגבי מידות העשייה, נתחיל מכך שנתח הפיקניה הוא שריר ולכן הוא זקוק לבישול ארוך על מנת שיהיה נעים לאכילה, מידת העשייה המומלצת לא תשתנה, אך על מנת להגיע אליה, תצטרכו לפעול אחרת בכל שלב.

 

השווארמה מברזיל

כמו כל דבר שמגיע מברזיל, אם זה הקרנבל, הריקודים והכדורגל, גם הבשר אצל הברזילאים הוא שואו. דמיינו לכם מנגל גחלים רציני ונתח פיקניה משופד על מוט מסתובב מולכם, זאת ה-פיקניה, זה ברזיל, זאת הצגה. הברזילאים, מכינים את הנתח כמו שווארמה ופורסים ממנו פרוסות תוך כדי בישול, השומן מטפטף ומרווה את הבשר, לכן גם אם פרוסת הבשר יוצאת מדיום וול, היא עדיין תהיה עסיסית מאוד, אך מידת העשייה המומלצת היא מדיום.

 

על האש כפרה

בסופו של דבר, אנחנו ישראלים, כן אניני טעם, לא אניני טעם, כולנו אוהבים מנגל, אבל מה שבטוח, לא כולנו מכירים את הנתח הזה במנגל. אז אם אתם עוד לא התנסיתם בצליית נתחים גדולים, אז שימו לב, הנתח אומנם גדול, אך ניתן להגיע לוול דאן בקלות, אם לא שמים לב.

את הנתח צולים על מנגל שחומם מראש על חום נמוך, למשך 20 דקות על הצד של השומן, על מנת למנוע את התלקחות השומן, ניתן גם במחצית מהזמן לסגור את מכסה המנגל וכך גם לספק לנתח טעם מעניין המזכיר עישון. לאחר צליית צד השומן, נהפוך את הנתח על הצד ללא השומן ונצלה למשך 5 דקות, לאחר הצלייה נבדוק בעזרת מדחום בשר אם הנתח הגיע ל-55 מעלות, נוציא אותו וניתן לו להירגע בחוץ ל10 דקות וזה מוכן לאכילה. בשיפודים כמובן שהזמנים שונים, אך בשתי הצורות מידת העשייה המומלצת היא מדיום.

 

מעשנה

גבירותיי ורבותיי, זה ה-דבר, לכל מי שאוהב בשר מעושן, זהו הנתח המושלם לעישון. מידת העשייה המומלצת שלו היא מדיום, בין אם תבחרו להגיש אותו כנתח או כשיפודים.

 

רוסטביף

ניתן להגיש את הנתח כרוסטביף גם על ידי צלייה בגריל או בתנור וגם על ידי עישון במעשנה, מידת העשייה המומלצת היא מדיום, אך כרוסטביף ניתן גם להגיש במדיום וול אם הנתח רווי ו"ג'וסי".

 

נתחים של בשר