כמה עולה לפתוח משרד עורכי דין?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

פתיחה של משרד עורכי דין מצריכה השקעה כספית משמעותית, כמו גם צוות מיומן. כל מה שרציתם לדעת על פתיחה של משרד עורכי דין – במאמר.

פתיחת משרד עורכי דין – עלות כספית גבוהה מאוד

לאור הריבוי של העוסקים במקצוע עריכת דין ניתן לראות כי בשנים האחרונות נפתחו מאות משרדי עורכי דין בכל רחבי הארץ, כפי שמסבירים משרד עורכי הדין מיסקביץ', אשר נחשבים כיום לאחד המשרדים הגדולים בישראל בתחום הנזיקין. ע"פ עורכי הדין של המשרד, פתיחתם של מאות משרדים גורמת ללא מעט עורכי דין לרצות גם הם לפתוח, אולם הם אינם מבינים את העלויות הכרוכות בדבר. למעשה, פתיחה של משרד, עוד לפני שכירה של עורכי דין, מזכירות, צוותים משפטיים כמו גם חוקרים יכולה להגיע במקרה הטוב למיליוני שקלים, וזאת לצורך השכרת המשרד, רכישת ציוד, תשלומים לבעלי המקצוע לטובת שיפוצים כמו גם תשלומים אשר כוללים שכר דירה, ארנונה, מים חשמל ועוד.

פסל מאזניים

הוצאות משמעותיות בכל הקשור לצוות המשרד

בניגוד למשרדים אחרים, משרדי עורכי דין מעסיקים כמובן עורכי דין בשכר, כמו גם מתמחים. מדובר בעלויות כספיות לא קטנות בכלל, וזאת לאור העובדה כי עורכי דין ותיקים אשר להם ניסיון של מעל 5 שנים יכולים להרוויח 10,500 ₪ ואף למעלה מכך, כאשר יש לקחת בחשבון שמעבר לעבודה השוטפת של ייצוג בלא מעט מהמקרים יש גם חניכה של מתמחים, ועל כן מדובר בתוספת משמעותית ביותר אשר נלוות לפתיחה של המשרד. בנוסף, בכל משרד עורכי דין אשר מכבד את עצמו ישנה מזכירה ולעיתים אפילו שתיים, תלוי בגודלו של המשרד. בנוסף, יש לשכור צוות מקצועי לטובת ניקוי המשרד, כמו גם צוות מחשוב, אבטחת מידע ועוד, כלומר סדר גודל של אלפי שקלים נוספים.

הבדלי מחיר משמעותיים באזורים שונים ברחבי הארץ

ע"פ משרד עורכי הדין מיסקביץ' ושות', המיקום של המשרד הוא קריטי מבחינת המחיר. ככל שעורך הדין אשר מבקש לפתוח את המשרד ירצה להתקרב לאזורי הביקוש, קרי אזור תל אביב, רמת גן גבעתיים וערים שכנות נוספות, מדובר בעלויות של עשרות אלפי שקלים, מדי חודש. יחד עם זאת, ישנם אזורים בהם זול יותר לפתוח משרד והם אזור הדרום כמו גם הצפון, כאשר שם גם עלויות השכר נמוכות באופן משמעותי. ירושלים לעומת זאת מהווה כר פורה בעבור משרדי עורכי דין, כאשר גם שם המחירים לא נמוכים בעליל. על כן, מומלץ לבצע חשיבה מדוקדקת באמצעות רואה חשבון כמו גם עורכי דין אשר פתחו משרדים וזאת על מנת שתוכלו לנתח את העלויות השונות, ולבדוק את כדאיות הנושא. לעיתים, עדיף להישאר במשרד הקיים או להפוך לעצמאי, אולם במקרים אחרים ישנו פוטנציאל משמעותי לפתיחה של משרד לעריכת דין, בהתאם לביקוש ותחום ההתמחות.

מעוניינים להמשיך לקרוא על עורך דין מקרקעין לחצו כאן

לפרטים אודות ניקוי ספות: https://www.clean-tech.co.il