הדברים שאתם חייבים להתחיל לעשות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

אם אתם מעוניינים להתאים את עצמכם לעולם התעסוקה החדש, ישנם דברים שאתם חייבים לעשות. מהם? להלן הפרטים.

שוק עבודה גלובלי  – התאמה מחודשת של מיומנות

אם בעבר התרגלנו לכך ששוק העבודה הישראלי היה שוק ריכוזי אשר פחות היה באינטראקציה עם שווקים בעולם, כיום ניתן לראות כי בעקבות מהפכת הגלובליזציה יותר ויותר חברות וארגונים דורשים מהעובדים שלהם מיומנות חדשות, אשר לא נדרשו בעבר. משום כך, עלינו להתאים את עצמנו לעידן התעסוקתי החדש ע"י ביצוע של מספר דברים, ועל כן אספנו בעבורכם טיפים אשר יאפשרו לכם להתמקצע ולהתאים את עצמכם לעידן גלובלי חדש ומרגש:

כיתת לימוד

  • לימוד אנגלית כשפה שנייה – האנגלית מהווה תנאי סף לקבלה לעבודה באין ספור תחומים, החל מעולם העסקים ועד לעולם האקדמיה. משום כך, נדרשת מכם יכולת ללמוד את השפה האנגלית כשפה שנייה, הן באמצעות דיבור והן באמצעות כתיבה. כיום, למידה של השפה האנגלית כשפה שנייה קלה יותר מאי פעם וזאת לאור אין ספור אפשרויות הלימוד הקיימות כיום בשוק וכוללות בין היתר קורסים מקצועיים, שיעורים פרטיים, קורסים מקוונים כמו גם למידה אינטראקטיבית באמצעות הטלפון או מדריכים באינטרנט. בנוסף, ניתן ללמוד את השפה באנגלית בדרגות ידע שונות, כאשר כיום ניתן להתחיל וללמוד את השפה באמצעות לקיחה של קורס או שיעור פרטי של אנגלית למתחילים, אנגלית מתקדמים ועוד.
  • שיפור מיומנות משא ומתן – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בשוק התעסוקה התחרותי הוא ניהול משא ומתן, ועל כן יש לשפר את המיומנות הזאת בכדי להשתלב בשוק העובדה כמו גם לעסוק עם שווקים גלובליים תחרותיים. שיפור מיומנות של משא ומתן יכולה להתבצע באמצעות לקיחה של הרצאות מקצועיות המועברות ע"י אנשי מקצוע, שיחות עם אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום וכן תרגול באמצעות מומחים, זאת בשל העובדה כי כיום יכולות משא ומתן יכולות להשפיע באופן משמעותי על גובה השכר, כמו גם על אפשרויות התעסוקה בתוך הארגון ומחוצה לו.
  • רכישת מיומנות מקצועיות נוספות – אם בעבר תחום העיסוק היה תחום למספר מצומצם של יכולות, כיום נדרש מהעובד למספר מיומנות נוספות אשר יאפשרו לו להתקדם בצורה מהירה בסולם הדרגות. בנוסף, אי אפשר להתעלם מן העובדה כי עובד בעל כישורים נוספים יכול לקבל קדימות ויתרון על פני מתחריו, ועל כן רכישה של מיומנות מקצועיות נוספות בתחום העיסוק יכולה להוביל להתקדמות משמעותית ואף לפתיחה של הזדמנויות רבות משמעות.
  • שפצור קורות החיים – כיום קורות החיים כפי שהכרנו בעבר השתנו ללא הכר, וזאת בשל דרישות השוק. לכן, מומלץ מאוד להתייעץ עם אדם מומחה לקורות חיים בכדי לתרגם אותם לאנגלית עסקית כמו גם בכדי למקד את היכולת האישית, כך שקורות החיים יהיו מדויקים עד כמה שאפשר לסוג המשרה.