ההבדלים בין צמחיה מלאכותית לצמחיה חיה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

מבין כל האפשרויות לפתח תחביבים מיוחדים יותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע את זמנם הפנוי בכל עולם הגינון על שלל עיסוקיו השונים. היכולת ליצור יש מאין גינה פורחת ומוריקה מעודדת את תחושת המסוגלות העצמית אצל אנשים רבים ומאפשרת להם להנות מפירות עמלם לאורך כל ימות השנה.  למרות שגידול צמחים הוא תחביב מיוחד במינו, הוא לא מתאים לכולם. כיום עומדת לרשותם של אנשים רבים האפשרות לבחור בין צמחיה מלאכותית, לבין צמחיה חיה. אבל רגע לפני שאתם רצים לבחור את סוג הצמחייה  איתו תיבחרו להתעסק כחלק מהתחביב שלכם, חשוב להבין מה הם ההבדלים בין צמחייה מלאכותית לצמחייה חיה ולעשות את הבחירה המתאימה ביותר בשבילכם. במאמר זה אנו נסקור את ההבדלים בין צמחייה מלאכותית צמחיה חיה נציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אופציה.

 

עמידות הצמחים לנזקי מזג האוויר

כאשר אתם בוחרים לגדל צמחי החיה אתם בוחרים להשקיע משאבים רבים בטיפוח מסביב לשעון של גינה בעלת צרכים קיומיים. נקודת התורפה המאתגרת ביותר מבחינת כל מי שרוצה לגדל גינה חיה בביתו היא ההתמודדות אל מול תנאי מזג האוויר לאורך כל עונות השנה. בקיץ כאשר המעלות עולות ויש לכם שעות אור ישיר רבות מאוד לאורך הים מה אתם עשויים למצוא את הגינה שלכם ליד המחסן בבית במהרה נובלת ויורדת לטמיון. לעומת זאת במהלך חודשי החורף הקרים בהם אין כמעט שמש ויש יותר אירועים של סופות וגשמים, הגינה החיה שלכם עומדת בסיכון מתמיד להרס כתוצאה מעודף השקיה.

צמחיה מלאכותית

לעומת זאת כאשר אתם בוחרים לרכוש צמחייה מלאכותית אתם לא צריכים להשקיע משאבים רבים על מנת לשמור על הגינה שלכם במצב מטופח לאורך כל ימות השנה.

 

התאמה פשוטה לכל מרפסת

בכל הנוגע לעיצוב של גינות אתם רוצים להבטיח שהעיצוב שאתם בוחרים מתאים לכל מיקום.כאשר מדובר בעציצים או בצמחייה חיה מדובר במשימה מאתגרת מאוד כיוון שאתם חייבים להתייחס לכל תנאי השטח ולספק את כל הצרכים של הצמח לאורך תהליך הגידול הארוך. לעומת זאת, עציצים מלאכותיים לא דורשים מכם לשנות באופן משמעותי את מבנה המרפסת שלכם וליצור לדוגמא אזורי גידול בהם יש יותר צל לאורך היום, או לשתול באדמה מדושנת ורווית חומרים מזינים לצמח. כל מה שחשוב מבחינת עציצים מלאכותיים ופשוט למצוא את העציץ שאתם אוהבים, ולבחור את המיקום שמתאים לכם בחלל הבית או בחלל משרדי. מסיבה זו ניתן לראות יותר ויותר עציצים מלאכותיים אשר משמשים כאמצעי קישוט במקומות ציבוריים ובחללי עבודה רבים.

 

מוביליות- יכולת הגיוון

כאשר אתם שותלים בגינה שלכם או בחצר הבית צמחים חיים אתם בעצם מתחייבים לטפח אותם ולגדל אותם למשך תקופה ארוכה או לפחות עד שמחזור החיים שלהם יסתיים. אין לכם אפשרות לשנות את הרכב הצמחים שבחרתם אלא אם כן אתם פוגעים פגיעה משמעותית בצמח ואוכלים אותו מן האדמה בעודו חי. מצב כזה הוא לא מצב אידיאלי והוא עלול לפגוע באיכות הגינה שאתם יוצרים ולהקשות עליכם ליצור גינה מקצועית.

אך כאשר אתם בוחרים עציצים מלאכותיים אתם בוחרים באפשרות לבצע שינויים לאורך כל עונות השנה ולהבטיח שהגינה שלכם תהיה גינה טרנדית ושופעת צמחים יפיפיים. כמו כן, בשונה מגידול צמחים חיים, אתם יכולים לבצע שינויים במראה גינה במקרה בו אתם משתמשים בצמחייה מלאכותית. כל מה שאתם צריכים לעשות פשוט להעביר את הצמחים ממקום למקום כאוות נפשכם, על מנת ליצור את הגינה המושלמת במינימום מאמץ.

 

הצבעוניות לאורך כל ימות השנה

יתרון נוסף לשימוש צמחייה מלאכותית נעוץ בעובדה שמדובר אביזרים לכאורה אשר מגיעים בצורתם השלמה ואין כל צורך להמתין עד שיתקבלו צמחים ופרחים מלבלבים בעונת הפריחה. המשמעות מבחינתכם היא שאתם לא צריכים להמתין בסבלנות לאורך חודשים רבים בזמן שהגינה מתפתחת וצומחת אל מול העיניים שלכם. כבר מהיום הראשון ואתם יכולים לראות את הגינה בסי פריחתה ותוך מינימום השקעה ומאמץ להביא לשינוי בבית שלכם. השימוש צמחייה מלאכותית נפוצים כך דווקא אצל בעלי בתים שלא יכולים להשקיע משאבים רבים לאורך השנה בגידול הגינה ועדיין רוצים לשמור על נוף יפה מחלון ביתם.

 

יתרונות סביבתיים בגינה חיה

אם עד עכשיו חשבתם שצמחים מלאכותיים יכולים להיות פתרון קל לגידול לגינה שלכם,זה הרגע לחשוב שנית. כאשר אתם בוחרים בצמחייה חייל הבית שלכם אתם בעצם מסייעים לכדור הארץ לשמור על מערכת אקולוגית מאוזנת בעזרת הפחתת כמות הפחמן הדו חמצני אשר הנפלטת לאטמוספירה. כל צמח בתהליך הפוטוסינתזה פולט לחלל האוויר כמויות רבות של חמצן ואוגר לתוכו את הפחמן הדו חמצני שמזהה את כדור הארץ.  בצורה זו הגינה הביתית שלכם הופכת לריאה ירוקה באמצע השכונה הוא מעודדת אותכם לנשום אוויר נקי ובריא יותר.

כמו בכל דבר בחיים גם בבחירה ליצור יש מאין גינה בחלל המגורים או במשרד שלכם יש הרבה שאלות קטנות לאורך הדרך שאתם רוצים לענות עליהן. אך החשובה מכולן היא החלטה האם לבחור בצמחייה חיה אל מול בחירה בצמחיה מלאכותית. כמובן שמדובר בהחלטה אישית מאוד ובעצם בנכונות שלכם להתחייב לסוג טיפול מאוד מסוים בכל גינה. אך בסופו של דבר ההשקעה משתלמת ועצם העובדה שיש לכם גינה מוריקה, בין אם מדובר בגינה של צמחים חיים ובין אם בצמחים מלאכותיים, אתם זוכים לקום כל בוקר, לצאת על המרפסת או להסתכל מהחלון ולראות נוף מושקע מאוד ומוקפד.  ההשקעה בטיפוח גינה ביתית היא בחירה אשר מתאימה לכל סוגי המשפחות ורק דורשת מכם לתכנן בדיוק איך אתם הולכים לבצע את התהליך על מנת להביא לתוצאות ברמת ביצוע גבוהה מאוד תוך פרק זמן קצר.

לפרטים נוספים ורכישת כלי בית ומטבח: https://electroshop.co.il