מה תוכן הערב של סטנדאפיסט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

כאשר מביאים סטנדאפיסט או כל אומן אחר במטרה לשתף אותו באירוע או בסדרת מופעים, יש אפשרות לנקוט באחת מכמה אסטרטגיות שונות. האסטרטגיה הראשונה, היא לאפשר לאנשי בידור בכלל ולסטנדאפיסט בפרט,  להציג את התוכנית הייחודית שלו ולאפשר לו להעביר אותה ללא כל תיקונים, שינויים או הערות.  במקרה הזה, מי שקובע למעשה את סדר היום של ההופעה ואת המהות שלה הוא הסטנדאפיסט בעצמו. אסטרטגיה אחרת היא לקבוע קווים מנחים להופעה של הסטנדאפיסט, אבל מאידך גיסא לאפשר לו להתנהל, תוך עמידה בקווים המנחים כאמור. ואילו האסטרטגיה השלישית היא למעשה שליטה במופע של הסטנדאפיסט בכל הרמות. רוצה לומר, גם אופי ההופעה וגם המהות שלה נקבעים או מתוזמנים מראש על-ידי מארגני האירוע. (איך להפיק אירוע מוצלח) מתי המקום לנקוט בכל אחת מהאסטרטגיות השונות? כיצד הדבר מתיישב עם החופש האומנותי של הסטנדאפיסט? מתי יש נטייה לקבוע מראש את האופי והמהות של הופעת הסטנד אפ? כדאי לקרוא התשובות בהמשך

 

כשאמן קובע בעצמו את אופי ההופעה

הופעה שבה הסטנדאפיסט בעצמו קובע את המבנה ואת הסדר שלה, היא מסוג  ההופעות המאורגנות בכנסים המוניים או במקומות שבהם להופעה אין משמעויות מיוחדות, והיא איננה אמורה להעביר מסרים כאלה ואחרים לקהל. הופעה כזאת היא בידורית נטו ומתוכננת מתחילתה ועד סופה בידי הסטנדאפיסט עצמו.

גם הסוג השני של הופעות, כלומר הופעה הסקיצה הכללית שלה הוא כתבה על ידי מארגני האירוע, אבל ההופעה נקבע על הסטנד, מעניקה חופש אמנותי ניכר לסטנדאפיסט. למשל, סטנדאפיסט המופיע בפני הדיירים בבית אבות, והסקיצה של ההופעה שלו הינה סיפורי מלחמה ממלחמת השחרור או מלחמות ישראל בפרט. מעבר להנחיה הזאת, הסטנדאפיסט חופשי לעשות ככל העולה על רוחו, ובתנאי שהדבר יהיה קשור בדרך כזאת או אחרת למלחמות ישראל. מצבים קומיים בצבא, שיחות בין קצינים, נגדים וחיילים ועוד מגוון מצבים מצחיקים או מגוחכים שסטנדאפיסט יכול להנפיש אותם ולהסתייע בהם להצחיק ולבדר את הקהל.

למידע נוסף על סטנדאפיסט לערב גיבוש

הופעה של הסטנדאפיסט ושליטה מלאה של מארגני האירוע על התוכן

סוג נוסף של הופעת סטנדאפיסט, הינה הופעה המאורגנת מתחילתה ועד סופה על ידי מארגני האירוע. הופעה כזאתי כוללת בדרך כלל מאפיינים ספציפיים המייחדים את קבוצת הנוכחים באירוע המדובר, מכל קבוצת נוכחים אחרת. אין הדברים אמורים בכך שמארגני האירוע ישלטו בחופש האומנותי של הסטנדאפיסט. מדובר בעובדה שהמארגנים יכבירו לו כמה וכמה עובדות המאפיינות את קהל הנוכחים באירוע. וכן רשימת אירועים מעיינים ומצחיקים המשותפים לכל הנוכחים באירוע או למרבית הנוכחים לפחות. בנוסף, הסטנדאפיסט יקבם מידע על אנשים מעניינים הנמצאים בקבוצת החברים. הסטנדאפיסט יכול להסתייע בחומר שנמסר לו להצחיק ולבדר את הקהל. הופעות מהסוג הזה הן בדרך כלל ייחודיות מאוד ולרוב המחירים שלהן גם יקרים באופן משמעותי מהופעה רגילה של סטנדאפ.

זה המקום לציין שארגון ההופעה איננו נותן כלל ועיקר את חופש הפעולה של הסטנדאפיסט והוא  יפעל בדרך הנראית לו, כאשר החומרים שנמסרו לו כרקע יכולים לשמש אותו במהלך ההופעה. סטנדאפיסט איכותי יקח את החומרים האלה ויבנה מהם הופעה איכותית וחד פעמית שהקהל יזכור לאורך זמן.